måndag 11 november 2013

För stora... / Too large...

De blev för stora, mina Quaternity (mönster Rose Hiver). Jag tänkte mig inte för, och plötsligt var de bara för långa. Nåväl, förhoppningsvis finns det någon annan som vill ha dem.

Mönstret var välgjort, men jag hittade aldrig någon riktig rytm i stickandet, så jag kommer nog inte att sticka dem igen. Hela tiden fick jag in och titta i diagrammen, och det var inte riktigt vad jag hade väntat mig när jag såg mönstret.

Jag använde 4-trådigt sockgarn från Regia och Opal, så de ska nog kunna hålla ett tag!




My Quaternity mittens (pattern by Rose Hiver), became too large for me. Well, they'll fit someone else.

Nice pattern, but I didn't find any rythm while knitting, so I will probably not knit another pair.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer inte att göra klart mina. Har bara stickat mudden. Gillar inte när tumkilen sitter mitt i sidan. Vanten brukar vrida sig då. Fast dina vantar ser fina ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev mest irriterad på att det inte gick att få stickningen att flyta. På något sätt kändes mönstret på ovansidan hela tiden ologiskt. Äldste son har i alla fall förbarmat sig över dem, så de kommer nog till användning.

      Radera