söndag 26 januari 2014

Trud till M / Trud for M





Arbetskamrat M ställde upp en snålblåsig lunch och lät sig plåtas i mössan Alice, som jag har designat. Och nej, det är inte M på bilderna ni ser om ni följer länken ;-), men när mönstret publiceras, så finns hon med. Jag har stickat ett par muddar efter mitt mönster Trud, som jag tänkte att hon skulle få som tack. För er som är medlemmar i Sticka! finns för övrigt mönstret till Trud i senaste medlemsbladet.

Bilden ovan är tagen med blixt inomhus nu på kvällen, vilket inte visar färgerna så väl. Jag hinner inte fotografera dem i dagsljus innan jag lämnar över dem i morgon, så det fick bli så här.

M at work happily obliged to model my hat  Alice one cold windy lunch. It's NOT her on the images you see if you follow the link ;-). I have knit her a pair of wrist warmers from my own pattern Trud as a thank you.

The photo above is taken indoors at night, not showing off the colours too well. But I will not have time to take any photographs in daylight before she'll receive them, so this will have to do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar