söndag 4 maj 2014

Min regnbåge / My Rainbow

Min alldeles egen regnbåge är färdig. Jag började på Stickfest i Väst i mars, och idag var den blockad och klar.

 Det började någon gång i vintras när jag sorterade bland mina garner. I en särskild låda hade jag sparat diverse garner i klara färger från bl.a. Vikangarn. Kvalitén är det del kallar för A-garnet, ren merinoull som ligger på ca 360m/100g. Det blåa, orangea, gula och gröna kommer därifrån. I lådan fanns också en del rester av Aracaunia Ranco i lila och rött. När jag plockade upp garnerna såg jag att de bildade en regnbåge. Länge låg de sedan i rad och väntade på vilket mönster jag skulle använda. Till slut blev det en cirkelrund sjal, Pi Shawl, enligt Elizabeth Zimmermann.


Jag har stickat med stickor 4,5 och fråga mig inte hur många maskor det blev till slut ....


My very own rainbow is finished. I started it at SiV in late March and blocked it yesterday. It's knit completely from yarn from my stash, mostly leftovers. The pattern is Pi Shawl, from Elizabeth Zimmermann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar