söndag 27 april 2014

Bildbevis /Picture proofs


Några bildbevis på att jag inte lurades häromdagen, när jag hävdade att det var mycket på gång.
Först en halsduk i garn från Natural Dye Studio. Garnerna är spunna av ull från olika fårraser, som förekommer i Storbritannien, basen är Blue-Faced Leicester (50%) och så med tillägg av t.ex. Dorset. Halsduken stickar jag inför min workshop på stickfestivalen i Höganäs, där vi ska leka med ytmönster och färg.

 
 Nästa stickning är en enkel rak tröja efter eget huvud i Line från Sandnes. Garnet är en blandning av lin, viscose och bomull och är mycket behagligt. Jag stickar med större stickor än vad som står på banderollen, men jag vill ha en lite flaxig, lösstickad sommartröja, så det blir nog bra. Jo, jag stickade en provlapp först :-)


Och så en strumpstickning i vackert garn från Lene Nielsen Fredsminde på Bornholm. Hon brukar lägga upp sina handfärgade garner efterhand på Facebook. Ta en titt, de är helt otroliga!


På den här bilden syns också min regnbågsfärgade cirkelsjal. Jag håller på med kanten nu, men fråga inte mig hur många maskor det blev till slut. Jag vågar inte tänka efter.


Jag har ännu fler saker på gång, som vanligt, men som sagt, stickningar behövs för alla sinnesstämningar.

Some pictures to prove that I really do work on several knittings more or less simultaneously. A scarf in wool from  Natural Dye Studio. A sweater in Line from Sandnes. Socks in hand-coloured yarn from Lene Nielsen Fredsminde. And in the last picture you can also see the large rainbow circular shawl. There are other projects in progress as well, one knitting for each mood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar