söndag 15 juni 2014

Det där med flätor / The thing about cables


I början av september är det Strikkefestival på Bornholm och jag är med på ett hörn. Bland annat ska jag hålla workshop i flätstickning för nybörjare.  Så nu stickar jag små plagg att visa upp som exempel på hur man kan använda flätor. Den lilla ärmlösa tröjan är från Lene Holme Samsöes fina bok Babystickning på stickor 3. Jag har använt ett mjukt fint ullgarn, Ciao Trunte från Hjertegarn och blev riktigt nöjd med resultatet.


Och så fixade jag till ett par muddar på fri hand i Smart från Sandnes. Och jag kommer att skriva ner hur jag gjorde i kompendiet till workshopen. 


In early September there's a knitting festival at Bornholm in Denmark, I will teach cable knitting for beginners there, and am busy knitting small items to show at the workshops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar