torsdag 30 januari 2014

Pear Drop






Då och då tar jag mig för lite spetsstickning av det enklare slaget, mest för att påminna mig själv om att det egentligen inte riktigt är min grej. Den här gången blev det en liten sjal, en Pear Drop, designad av Ysolda Teague. Jag tycker om hennes mönster och jag tycker att spetsstickat kan vara oerhört vackert, men som sagt, det är inte riktigt min grej . Hellre flätor, massor av färger osv. osv.

Hursomhelst så är den stickad i ett ljuslila entrådigt silkegarn från en av mina favoritleverantörer, Natural Dye Studio. Jag stickade den mindre varianten. Den kommer säkert att passa alldeles utmärkt över någons bara axlar en sval sommarkväll.

Now and then I do some lace knitting of the more simple kind, mostly to remind myself that I'm not really a lace knitter. This time I knit a shawlette, Pear Drop, designed by Ysolda Teague. I like her designs, and I think that lace shawls can be incredibly beautiful, but as I said, I'm not a lace knitter. I'd rather do cables, lots of colours, etc.

Anyway, the shawlette is knitted in oneply soft lilac silk from one of my favourite yarn companies, Natural Dye Studio. It will be perfect on somebody's shoulders on a cool summer's evening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar