fredag 5 januari 2024

Vad är det med Stephen West?

 Det är ingen hemlighet att jag gillar Stephen Wests mönster. Jag gillar hans respektlöshet och fantasi, hans sätt att vrida till det traditionella. Jag gillar inte alla hans mönster, men många. De ger mig idéer även om jag inte alltid stickar just så som han gör.

Hans höst-knitalongs brukar jag dock följa så ordentligt jag kan. Där testar han nya idéer och det kan ibland kännas lätt hysteriskt. Men hittills har jag blivit nöjd med resultaten. Den senaste, från november '23, heter Geogradient och där finns inspiration från 70-tal m.m. Jag plockade ihop en gradient i grönt ur lagret och resultatet ser du här:


Just nu stickar jag på Woven Chevrons. Jag har hållit på med den i snart ett år, och nu har jag inte jättemycket kvar. Så det gäller att hålla i, trots de långa varven.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar