lördag 5 april 2014

Stickfestival i Höganäs



Den 17/5 till den 18/5, mellan hägg och syrén är det Stickfestival i Höganäs, arrangerad av Lenas Garn, På lördagen blir det modevisning, middag, lotteri och annat kul. På söndagen, då ALLA är välkomna blir det garnförsäljning och workshops i Tivolihuset mitt i Höganäs. Det finns platser kvar att gå och lära sig något kul och att vidareutveckla sin stickning. Själv ska jag ha följande workshop:
FÄRGGLATT OCH YTLIGT!
Vad händer med ett ytmönster när vi använder olika grovlek och kvalité på garn? Olika stora stickor? Olika färger? Kommer mönstret alltid till sin rätt?
Vi ska under några timmar leka med mönster och färger i olika kombinationer. Jag kommer att ta med mig provlappar och jag kommer att fylla ett bord med garner av alla de färger och slag, som kan användas under workshopen. Ta med dig ett antal stickor av olika storlekar och, om du vill, några garner i olika grovlekar (ta gärna av dina restgarner!). Du får ett häfte som innehåller ett antal exempel på ytmönster.

Anmälan sker till Lenas Garn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar